Sunday, May 23, 2010

:: adamaya ::


Honestly, shaye suka tengok drama melayu terutama bila genre dramanya adalah cinta cintun ni. sebab masa zaman sekolah shaye suka baca novel cinta (shaye adalah pencari cinta suci murni) ~ahakz. tapi bila dah kerja tade masa langsung nak baca novel.Kalau ada masa pon rasa dah macam tak boleh nak layan or dah tade feeling pada buku tebal tersebut~ ngeh. so bila tv3 (oke tv3 sila bayar shaye cz shaye dah promote stesen tv anda) menayangkan slot akasia tiap senin sampai khamis, jam 1830~1930! memang muka shaye aje lah yang terbongkang depan tv kat umah tuh pas balik keja~<-anak dara memang 'huduh' bila berkelakuan semacam ini =.=" sila jangan tiru ya~ ✖‿✖


Antara slot drama dalam siri akasia tersebut yang boleh di berikan twooo thumb up adalah drama AdaMaya. shaye suka dengan drama tersebut tapi agak kurang senang dengan jalan cerita drma tersebut.. biasalah nama pun drama cinta cintun mustilah ceritanya pon pasai cinta. tapi cerita tersebut telah buat shaye hidup dalam alam khyalan. cz nampak macam terlalu mudah untuk memiliki cinta suci murni tuh~ * berkahwinlah dengan pilihan ibu bapa anda confirm bahagia. ha ia kelihatan seperti itu.




Setuju tak anda dengan komen shaye di bawah neh? :-


*Dani yang orang semua kata adalah pencinta yang setia dan sangat menyayangi maya tapi tak kehilatan begitu di mata shaye. Orang yang mencintai kita akan sentiasa mendoakan kebahagian diri kita,dan akan bahagia pabila melihat kita bahagia tapi yang di tunjukkan pada watak dani adalah sebaliknya. Dia boleh dikatakan ego,tamak dan tidak matang.


*Adam,,musykil juga bila tengok watak adam yang shaye lihat mudah cair dengan maya dan ia buat shaye terfikir ada ke lelaki yang baik macam adam tue? Rasanya lelaki sekarang bila tengok isteri dia bersama dengan lelaki lain pasti isterinya bakal di hadiahkan dengan tapak tangan kerana lelaki sekarang bukan nya boleh bila orang menggelarkan mereka dayus.


*Ibu bapa mereka pon membawa watak yang terlalu baik. Mungkin itulah perangai ibu bapa moden yea? membiarkan anak gadis mereka keluar dengan lelaki laen.. bertambah pelik bila anak gadis mereka keluar dengan lelaki laen di hadapan mata mereka~


tsk.tsk.tsk. haishh bukan mahu mengondem cerita tersebut oke!! sekadar mahu berkongsi komentar =.=' bila fikir balik itu hanyalah drama. dalam drama pengarah boleh touch up apa sahaja yang tak kena dengan drama tersebut. tapi di alam relialiti segalanya adalah berbeza. segalanya berlaku secara spontan. tiada skrip yang di cipta oleh pengarah. mungkin di alam realiti jauh lebih baik ataupun jauh lebih kejam.


Cinta sejati yang kita impikan tidak semudah yang kita lihat di dalam drama. Dugaan percintaan di dalam drama tidak sehebat dugaan di alam yang nyata~ Bahkan dalam drama penonton boleh meramal apakah kesudahan drama tersebut tapi bila di transformkan ke alam yang nyata ini,masa depan itu adalah rahsia tak boleh di ramal!! apa-apa pon mungkin akan terjadi dengan izin-Nya~
XoXo.. So.... Para pononton sekalian sila berhenti berkhayal oke!!! AdaMaya hanya wujud di dalam tb saje oke.. Kalau ada pon di dunia realiti ini mungkin hanya pada nisbah 1:1,000,000..



XoXoXoXoX





No comments:

Post a Comment