Friday, April 2, 2010

:: setelah berkurun tak menjengah dapur ::

Baca tajuk entry je musti boleh agak. Ni tak laen musti pasal makananlah kan. hahahaha.. (◕‿-).. Actually saya ni terkatogeri dalam golongan yang memang rajin tahap suam-suam kuku aja dalam bab masak memasak ni. tapi bab makan toksah cakap. tolak batu ngan kayu aje ye. Berbagailah alasan yang saya beri jika seisi rumah mahu merasa air tangan saya ni. mahal babe. hahahaa. bukan saya tak tahu masak ok. tahu tapi tak handal. yelah nak handal macamana nak ke dapur pun liat. Ngehh. tapi malam semalam nak tak nak,mahu tak mahu terpaksalah saya take over tugas mak yang satu ni (¬_¬)". kerana bonda yang tercinta mengadu keletihan melayan keletah si kurus ((sila rujuk entry my powerpuff girls)), so dalam keadaan paksa rela saya pon menjengah juga ke dapur untuk tukar profession. Menu pilihan saya ialah sardin masak asam. Haha. Tak payah ambil subject ERT pon teror kot masak sardin bak kata mak saya gara-gara tak berpuas hati dengan menu pilihan saya tersebut. Dahla "rajin" bebenar masuk dapur pastu menu yang nak dimasak 10 minit pon dah siap. Mak bermonolog sendirian di meja makan. Hahaa. Ngehhh. tenyata telahan mak tepat sekali. selepas 10 minit saya menghayun senduk dan belanga di dapur siaplah sardin masak asam saya yang tak semegah tu. resepi di rahsiakan okeh. hahahahaha.. Taraaaaaa

*ampun~!! tak tahu ngape gambar jadi cam nie~..

No comments:

Post a Comment